Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Previous
About the EMD
Presentation
Equipe Editorial
Contact
Policies
Open Access
Anti-Plagiarism
Archiving
Copyright
Equity
Ethics and Best Practices for Publication
Privacy
Retraction
Fee
Indexadores
Submissions
Notícias
PPGE
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 12 (2022): jan./dec.
Vol. 6 No. 12 (2022): jan./dec.
Published:
2022-02-22
Paper
Problem Elaboration/Formulation/Posing in Mathematics: insights from research involving teaching practices
Janaína Poffo Possamai, Norma Suely Gomes Allevato
1-28
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Formative process involving teachers from the early years who teach Mathematics and a pedagogical coordinator in the context of the Covid-19 pandemic
Grace Zaggia Utimura, Edda Curi
1-19
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
A review of Brazilian researches that address the teaching of Statistics in Elementary School
Loise Tarouquela Medeiros, Edda Curi
1-24
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Basic Education Teachers formation in the Covid-19 pandemic: the Special Education Vulnerabilities
Paulo Vinícius Pereira de Lima, Luciane Alves Rodrigues de Sousa, Geraldo Eustáquio Moreira
1-25
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Digital technologies integration movements in times of pandemic: dialogues with teachers who teach Mathematics
Stelamara Souza Pereira, Suely Scherer
1-21
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Teachers who teach Mathematics and the remote teaching work: the present experience and the look to the future
Cristina de Jesus Teixeira, Weberson Campos Ferreira, Joeanne Neves Fraz, Geraldo Eustáquio Moreira
1-17
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Teaching Mathematics with a focus on Information Literacy, Mathematical Literacy, and Problem Solving
Mayckon Dimas Cardoso Silva, Roberto Barcelos Souza, Sabrina do Couto de Miranda
1-24
XML (Português (Brasil))
Redalyc
PDF
PDF (Português (Brasil))
WebQuest methodology in Mathematics classes in a Covid-19 pandemic context
Vítor Marinho Silva, Carloney Alves de Oliveira
1-16
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Profile analysis of future Mathematics teachers facing the implications of the Pandemic
Otávio Paulino Lavor, Elrismar Auxiliadora Gomes Oliveira
1-15
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
What narratives do Mathematics Teachers develop about the context of the Covid-19 pandemic?
Gerson dos Santos Farias, Patrícia Sandalo Pereira
1-23
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Sofia Kovalesvkaia her history through gender and Mathematics
Claudia Gisela Espinosa Guia, Cándido Eugenio Aguilar Aguilar, Raciel Vásquez Aguilar
1-22
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Español (España))
PDF (Español (España))
The configuration-interaction-emergence triad: a complex look at learning processes in the Mathematics classroom
Jesús Enrique Hernández-Zavaleta, Eduardo Andrés Carrasco Henriquez, Vicente Carrión Velázquez
1-22
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Español (España))
PDF (Español (España))
Pedagogical practices with the use of manipulable materials: the initial training of the Pedagogue to teach Mathematics in the time of Covid-19
Alice Estefanie Pereira da Silva, Mercedes Carvalho
1-19
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Trans-didactics in Transcomplex Decolonial Mathematics Education
Milagros Elena Rodríguez
1-17
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Español (España))
PDF (Español (España))
The Mathematics behind the chord scale contained in the Sector by John Worgan (1697)
Francimar Miguel da Silva Junior, Andressa Gomes dos Santos, Ana Carolina Costa Pereira
1-16
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Perceptions and evaluative actions in the Covid-19 pandemic: what some Mathematics, Physics, Chemistry and Biology reported
Marco Aurélio Kistemann Junior, Cristiane Corrêa Amaral, Cassio Cristiano Giordano
1-25
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
John Dewey, Edgar Morin and Mathematics Education
Lênio Fernandes Levy
1-16
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
The production of GT13 in Mathematics Education for the deaf from the annals of SIPEM
Tamillis Silva de Andrade Vigas, Jurema Lindote Botelho Peixoto, Flaviana dos Santos Silva
1-15
XML (Português (Brasil))
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
indexadores
Principais Indexadores
financiamento
Financiamento
Chamada 8/2023
Chamada 30/2023
grupo
EMD é editada por
Acessos
Acessos
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
Keywords