Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Previous Editions
About the EE&S
Presentation
Editorial Team
Privacy Statement
Declaration of Ethics and Best Practices for Publication
Contact
Indexers
Announcements
Submissions
PPGE
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 9 No. 9 (2016): jan./dez.
Vol. 9 No. 9 (2016): jan./dez.
Published:
2016-12-20
Paper
Technical-scientific controversies: transgenic foods in the perception of teachers and students of IFNMG, Januária campus
Carlos Oliveira, Tatiane Silva
1-22
PDF (Português (Brasil))
A student's notebook in the 1950s and Mathematics evaluation practices
Francely Santos, Rose Ribeiro
23-37
PDF (Português (Brasil))
From pre-university entrance exam to university — social inclusion policy: the example of the UENF Pre-Vest in Campos dos Goytacazes in the light of the city's centrality in the context of higher education in the North Fluminense
Raphael Braga, Filipe Souza, Hiury Rosário, Wedson Pacheco
38-45
PDF (Português (Brasil))
Alfabetização e método global de contos: representações e práticas de professoras montes-clarenses
Eduardo Nascimento, Geisa Veloso, Regina Cordeiro
46-60
PDF (Português (Brasil))
O uso da informática no ensino de Matemática: um estudo com professores do Ensino Fundamental
André Costa, Geraldo Lacerda
61-72
PDF (Português (Brasil))
Science for all: museums as spaces of scientific dissemination
Edna Angelo, Juan Robalino
73-80
PDF (Português (Brasil))
Abordagem do conceito de área em uma coleçao de Matemática do Ensino Médio: identificando tipos e subtipos de tarefas
Alexandre Barros
81-94
PDF (Português (Brasil))
Possibilidades e limites da abordagem quantitativa na pesquisa em Educação
Antônio Silvano
95-110
PDF (Português (Brasil))
Os desafios da formação e dos saberes docentes de professores: processo de escolha dos Livros Didáticos de Matemática
Marcos Silva
111-119
PDF (Português (Brasil))
A formação continuada de professores para a Educação de Jovens e Adultos: a experiência da especialização em PROEJA
Josenilda Silva
120-129
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians