Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Previous Editions
About the EE&S
Presentation
Editorial Team
Privacy Statement
Declaration of Ethics and Best Practices for Publication
Contact
Indexers
Announcements
Submissions
PPGE
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 14 No. 16 (2021): jan./dec.
Vol. 14 No. 16 (2021): jan./dec.
Published:
2021-07-02
Paper
A study of the discipline History of Education and contributions to teaching training in Brazil
Mônica Soares Rodrigues, Raimara Gonçalves Pereira, Viviane Bernadeth Gandra Brandão
1-21
PDF (Português (Brasil))
Como não nos tornamos professoras?
Osvaldo Teodoro dos Santos Filho, Leandro Luciano Silva Ravnjak, Shirley Patrícia Nogueira de Castro e Almeida
1-13
PDF (Português (Brasil))
Metodologias ativas de ensino aprendizagem nas disciplinas de ciências da natureza
Ligia Viana Andrade, Leonardo Magalhães de Castro, Luis Carlos Santos
1-23
PDF (Português (Brasil))
Dossiê — Educação, Saberes Tradicionais e Populares
The epistemological roots of the Paulo Freire Method of Literacy
Jandrei José Maciel, Elcio Cecchetti, Ivo Dickmann
1-16
PDF (Português (Brasil))
The essay as a form and the narrative as a method: encounters with Critical Theory and black feminism
Rafael Baioni do Nascimento
1-26
PDF (Português (Brasil))
Reflections on indigenous education in the poetics of Efraín Miranda
Ednéia Rodrigues Ribeiro
1-18
PDF (Português (Brasil))
Knowledge in Narratives of a Traditional Community: Orality and Decoloniality
Nelcira Aparecida Durães, Jarbas Siqueira Ramos
1-17
PDF (Português (Brasil))
“New old story”: the myth of the big Snake in Cassiano Ricardo, Raul Bopp and Daniel Munduruku
Telma Borges da Silva
1-19
PDF (Português (Brasil))
Secular state, religious education, and intolerance: the challenges of public education
Emerson Sena da Silveira
1-25
PDF (Português (Brasil))
Rousseau and popular education
Ana Cristina Armond, José Benedito de Almeida Júnior, Regiani Cristina Jacinto Ferreira
1-20
PDF (Português (Brasil))
Multiple Voices and Multiple Senses of Ethnic Belonging: a study of Kiriris and Payayás indigenous remnants
Leila Damiana Almeida dos Santos Souza, Kleber Peixoto de Souza
1-26
PDF (Português (Brasil))
The memories of PIBID in the construction of teaching subjectivities: notes on the practices of public history taught.
Leonara Delfino
1-24
PDF (Português (Brasil))
“We were like this, wounded inside, but hard outside": The little memories, of José Saramago
Ana Maria Abrahão dos Santos Oliveira
1-12
PDF (Português (Brasil))
The tale Father against mother and the movie How much it costs or is it for kilo?: filosofical reflections against the continuity of the same in Brazil’s public education
Ildenilson Meireles Barbosa, Wanderley José Cardoso Amorim
1-27
PDF (Português (Brasil))
Michel Foucault's archaeological trajectory: possible paths
Márcio Sales
1-16
PDF (Português (Brasil))
Escrita fora da escola: experiências de crianças nos espaços de uma comunidade rural
Jacqueline Araujo Corrêa Mendes, Maria Lucia Castanheira
1-21
PDF (Português (Brasil))
Expedient & Editorial
Educação, Interfaces, Saberes Tradicionais e Populares — Apresentação
Heiberle Hirsgberg Horacio, Leonel Piovezana, Mônica Maria Teixeira Amorim
1-4
PDF (Português (Brasil))
Dossiê — Protestantismo e Educação no Brasil e América Latina
Protestantismo e educação no Brasil e na América Latina
José Normando Gonçalves Meira, Shirley Patrícia Nogueira de Castro e Almeida, Wendell Lessa Vilela Xavier
1-4
PDF (Português (Brasil))
The Historical Foundations of Brazilian Protestantism - An Introduction
Wilson Santana
1-33
PDF (Português (Brasil))
The image representations of Jean de Léry's travel report: A calvinist contribution to indigenous theme
Christian Brially Tavares de Medeiros
1-21
PDF (Português (Brasil))
Brazil, England and Portugal: circulation of protestant prints in northeastern brazil
Ester Fraga Vilas-Bôas Carvalho do Nascimento
1-17
PDF (Português (Brasil))
Protestantismo e Educação Social: uma análise histórica de iniciativas promovidas pela mais antiga instituição educacional presbiteriana do Brasil
Lucas Pereira Rezende, Marcel Mendes
1-21
PDF (Português (Brasil))
The Protestant influence on the work of Othoniel Motta and its importance for Brazilian education
Wendell Lessa Vilela Xavier
1-17
PDF (Português (Brasil))
Review
A face desperta: um passeio pela obra de Wagner Vieira
Cristiane Vilhena Lima , Dulce Mary Godinho Pereira
1-5
PDF (Português (Brasil))
Pequeno Manual Necessário
Helyon Lavinas Guimarães
1-5
PDF (Português (Brasil))
O Ensino Religioso não confessional na Base Nacional Comum Curricular - BNCC
Heiberle Hirsgberg Horacio
1-3
PDF (Português (Brasil))
Interview
A Educação do Campo no Semiárido Mineiro e o LabÉdoCampo
Heiberle Hirsgberg Horacio, Laura Patrícia Aguiar Cardoso Cardoso, Tamires Pereira de Jesus Souza
1-13
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians