ETHNOGRAPHIC NOTES ON THE SÃO JOSÉ FAIR, IN MONTES CLAROS-MG
DOI:
https://doi.org/10.46551/alt0701202505Keywords:
Keywords: Fair. Market. Vendor. Montes Claros.Abstract
Abstract: The aim of this article is to describe the fair in the São José neighborhood, the products sold and the marketers' relationships with the fair, as well as the importance of food in maintaining cultural relationships and practices. To this end, I use participant observation as a methodological resource in order to understand the differences and social relations surrounding the fair.
Downloads
References
BRANDÃO, Carlos Rodrigues. Reflexões sobre como fazer trabalho de campo. Sociedade e Cultura, V. 10, N. 1, JAN./JUN. 2007, P. 11-27
BAUER, M. W.; GASKELL, G. Pesquisa qualitativa com texto, imagem e som : um manual prático. Petrópolis: Editora Vozes, 2003.
GEERTZ, Clifford. Uma descrição densa: por uma teoria interpretativa da cultura; In: A Interpretação das Culturas. Rio de Janeiro: Zahar,1978.pp.185-213.
GUIMARÃES, T. T. D. e DOULA, S. M. (2018). Memória e identidade: o processo de sucessão e herança no Mercado Municipal de Montes Claros – MG, Brasil. Mundo Agrario, 19(40), e078.
JUNIOR, Carlos Rodrigues. COMIDA DE FEIRA: sociabilidade e alimentação em uma Feira na Amazônia Paraense. Revista do Instituto Histórico e Geográfico do Pará (IHGP), v. 07, p. 91 - 108, Maio de 2020.
MINTZ, Sidney W. Comida e antropologia: uma breve revisão. RBCS Vol. 16 n. 47 outubro de 2001.
WOORTMANN, Klaus. “Com parentes não se neguceia”: O campesinato como ordem moral. Anuário Antropológico/87, Brasília: UnB, 1990.
Sites consultados
WIKIPEDIA. Disponível em: https://pt.wikipedia.org/wiki/O_Rappa.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Alteridade Magazine

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Nesta revista, os direitos autorais para artigos publicados são do(s) autor(es), sendo os direitos da primeira publicação pertencentes à Revista Alteridade. Os artigos são de acesso público, de uso gratuito, de atribuições pr´óprias, de atribuições educacionais e de aplicações não comerciais.